Friday, October 1, 2010

Average Clitorissizeby Country

Caplàzz

more I advance, the more I head for the traditional cuisine. Italian, ethnic, everything is fine, I'm interested in everything. I care, however, that a recipe is one that should be. It took decades, sometimes centuries, to become herself. There is a reason why is so and not otherwise.
Overwhelmed by the now nearly infinite choice, it seems to me that in recent years has been greatly exaggerated, and often lost the plot. We find good, or acceptable, a mixture of flavors that often are not at all. Because we are spoiled because you have to do something new, if not, do not feel creative enough.
Why revisit and contaminate recipes that are perfect as is? What gives me more ginger in risotto alla Milanese? What need is there of matcha tea spoon to spread everywhere? Well, 'yes, it's true: sometimes, hybrid, there are pleasant surprises. You put in a memory so unexpected approach that improves on what you are used to register with and enter into law. It is progress, babe. But it is rare.

In this period I have the creativity required by nausea. Just as I feel sick from food pretentious picture, in the end all the same, with il fiocchetto, la polpetta impilata, il bicchierino con dentro dalla polenta al risotto, cibo incastrato a forza in contenitori improbabili: tazzine, posacenere, vasi da fiori, pitali, tutto purché non sia - orrore! - un piatto,  e sempre rigorosamente guarnito e infiocchettato. Cosa che non fa la qualità. Ma sembra. Infatti piacciono.
A me invece non piacciono.
Non è che sia un discorso nuovo, per carità.
Comunque, la mia personale vendetta passa oggi attraverso la più tradizionale delle tradizioni. 

Caplàzz


Il Caplàzz è la tradizione ferrarese. Il Caplàzz è perfetto così com'è.
Per fare i Cappellacci ci vuole la zucca violina*. La zucca violina può essere buona, o se si è sfortunati può essere sciocca, e allora non c'è verso: il cappellaccio non perdona. Poi bisogna saper tirare la sfoglia a mano, che in fondo non è così impossibile, ma ci vuole l'asse grande e il matterello lungo. E ci vuole la mano santa di chi ha visto la mamma, la nonna, la zia farli. Sabato scorso, nel Ferrarese, ho avuto la fortuna di stare in cucina con qualcuno che chi li sapeva fare proprio bene. Ho avuto anche altre fortune (è stato un fine settimana decisamente fortunato), ma di queste riferirò later.


* In Photos, pumpkin violina appropriately highlighted

You bake the squash slices violin, or touches the skin. Must remain as dry as possible.
It removes the rind is flattened pulp, and add Parmesan cheese and nutmeg. No salt.
She pulls a sheet (classic: about a pound of flour to an egg). You pull, not too thin. For doses: with six eggs of pasta, 140 hats I revenue. I have not weighed the pumpkin, so I do not know. The
cut into squares and then we hurry up, because if you spend too much time the dough "s'infrustlis," that is dry and no longer able to close it well. One rests on piles of filling, then close and fold into triangles like this:


I've even made a fine movie:


is flavored with a sauce. Normal. Fried celery, carrot, onion, roughly equal shares of minced pork and beef, and a little 'less of sausage. Sfumatina of white wine. A little tomato. Laurel. (Essential). The sauce takes a little 'more salty than normal because of the pumpkin filling is sweet, e il contrasto è il suo bello.

Ecco, non è per fare apologia tradizionalista, ma certe cose vanno bene come sono, e basta. Questa è una. Lasciamola così. Spero che nessun massacratore di ricette, televisivo o non, ne venga a conoscenza e ne faccia scempio. Il giorno che vedo il Caplàzz rivisitato, mi incazzo sul serio.

0 comments:

Post a Comment